Friday, July 13, 2007

Tiada Idea

Assalamualaikum

Refer to title aku hari ni seolah-olah menunjukkan aku tiada apa-apa nak share dgn kwn-kwn. Actually ada sebenarnya, just no idea to fix the title. **sigh**

Lebih dari half day aku tak berada kat ofis. Aku kena pergi main ofis kat KL. Atas permintaan Head of my department. GM asked her to go KL and she wish to bring me with her. So, aku xkisah, pergi je lah. Ada meeting kat sana. Aku ni bersiap lah cecantik (cantik le konon), berbaju kurung, Jumaat kan, penghulu segala hari, memakai kasut bertumit tinggi. Heee, poyo kan.. And tetiba this morning hujan agak lebat, time tu aku tgh berjln nak ke ofis lah. Belum sempat sampai aku dah hampir basah kuyup, so nak x nak aku kena singgah depan slh satu shopping mall berdekatan utk berteduh. Nak dikatakan kebetulan, head department aku pun drop situ jugak while tunggu hujan reda.

Lastly, kami bertolak ke KL agak lewat dah, dlm pukul 930pagi bersama dgjn HR Manager, PA & sorang lagi staff yg aku x pasti apa positionnya. Kami ke Taman Jaya dan naik LRT ke Dang Wangi. Di situ lah main ofis kami. On the way pergi, kami semua memilih utk berdiri (dlm tren), walaupun ada satu dua seat kosong. Saja reserve utk orang lain yg lebih layak (kempen berbudi bahasa).

Sampai je main office, kena menunggu lagi. Betul le orang kata, penantian itu satu penyeksaan. Aku pun rasa lama sgt menunggu. Ngantuk pun ada. So, dalam pukul 1145pagi meeting bermula. Actually kami meeting dgn CEO, Trainee Manager, Content Manager main office, dan Account manager main office. GM ofis aku pun dah ada kat sana.

Yg aku agak cuak, semua yg took part dlm meeting tu adalah 'orang besar' ofis, i meant, ada pangkat lah. Hanya aku & sorang lagi staff tu je staff biasa. Huhuhu.. Apa la Editor tau bila nak sembang bab2 tender project & management ni. So, aku ni hanya jadi pemerhati dan langsung tidak menyumbangkan apa2 idea. **malu** Yg aku tau hanyalah mendengar, mengangguk (respond le konon) dan mencatat serba sikit yang aku sendiri pun tak faham.

Dan satu lagi, ni lah 1st time aku meeting dgn CEO. Cuak jugak, kang dia tanya apa2 soalan berkenaan project kat aku, jenuh nak menjawab. Haru jadinya. Kalau dia tanya, aku dah set jawapan dah. Jawapannya, "I'm so sorry Boss, i've just assist Content Manager.." Heeee...Bengong kan aku.

Satu yg aku noticed, even meeting tu di kalangan geng2 professional je, tapi, masih ada sikap childish yg wujud. Bercampur aduk dgn personal matter punya problem, emotions & so on. Where's the professional attitude? Bygkan Content Manager Yg sudah mencecah umur 40-an, tapi masih bersikap childish dgn menghentak2 buku di atas meja, menjeling & so on..

Aku hanya mampu memandang, yelah, siapalah aku dlm meeting board tu. Nak bersuara pun, mungkin tiada yg respons. **sengih** Apapun, ini adalah satu perkara baru yg aku pelajari..Semakin bertambah usia kita, semakin byk yg kita pelajari dan semua itu adalah pengalaman. Betul kan kwn2? It just my opinion.. Maybe ada yg x bersetuju. All it's up to u. (",)

P/S: Seronoknya meeting ni adalah dapat mkn..Heeee...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...