Friday, July 20, 2007

I'm addicted with FOOD

Assalamualaikum

Pelik tak title aku? Haha, pelik gak kan.. Aku YM dgn bestfriend aku. Kami bersembang pasal weight loss. Yelah, aku risau dgn berat bdn aku yg makin lama makin bertambah ni. Bygkan lah last year berat aku cuma dlm area 45-48kg je. Tapi skrng dah cecah 50kg++. Waaaaaaaaa, so scared.

Tau tak kenapa aku jadi mcm ni. Aku ni sgt sukaaa mkn. Sebab masa zaman muda2 dulu (student), aku ni kuat sgt mkn, tapi berat maintain je. X pulak bertambah. Smpaikan kwn2 aku pun jeles. Aku pernah mkn ayam KFC 3 ketul sekali mkn. Yummy.. Hehe.. Aku juga penah mkn 2 pinggan nasi + 2 pinggan laksa masa berbuka puasa. Kagum tak?? Mak aku suka usik aku & kata aku bela hantu raya coz mkn byk sgt. Huhu..



So aku terbawak2 tabiat suka mkn tu sampai skrng. Dulu muda2, kadar metabolisme bdn aku tinggi. Pi kuliah berjalan kaki je dari kolej, dah tu suka sgt berjalan-jalan di KL.(memang jalan kaki). Sebab tu la kot berat aku susah nak naik. Tapi skrng aku sudah tidak seaktif dulu. Kat office, aku duduk je ngadap computer. Kalau berjalan pun, pi cafe, surau or toilet. Patut ar bdn aku makin demok. Waaa..

Aku cuba utk diet. Kurangkan mkn nasi & mknan berlemak lain seperti roti canai, fast food, chocolate & so on. Tapi susah. Coz aku akan rasa sedih sgt bila x dpt mkn. Pelik kan? Aku ni suka mkn, susah la camtu. Aku cuba balance kan dgn exercise. Weekend aku pi joging & skipping. Kdg2 aku buat aerobic. Sejak kerja ni, x larat nak ber aerobic di petang2 hari. Lagipun aku rajin puasa sejak dua menjak ni. Hope berat aku kurang sikit lah. Ptg ni nak pi timbang lah.. Hehe

P/S: Doa-doa lah berat aku turun ek.

2 comments:

kakLuna said...

kita pompuan ni, inilah isu yang paling dirisaukan (tp takde usaha pun nak atasi,hehe)

paling elok,kene puasa je sara..akak pun dalam usaha nk menurunkan berat badan le nih (tapi heran..makan tak leh tinggal jugak!)

:P

MomAuniAysar said...

kakluna->

Mmg pun akak. tp sejak amalkan berpuasa sejak dua mggu ni, berat sara dah pun turun 1 kg. hahaha..Ok la tu kan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...