Monday, January 4, 2010

Selamat Tahun Baru 2010

Assalamualaikum

Salam 4 Januari 2009..


Sana sini org wish "Happy New Year", so xmau digelar ketinggalan, aku pn nak wish jg la dan sekaligus post entry special sempena new year. Cewahh.. ;)


Seperti biasa, kalau dah nama tahun baru, mesti disertai dgn azam baru kan.. Dan aku sbnrnya dah set azam baru since awal Muharram aritu. Heee.. Tp xnak la disclose sume azam aku tuh kan. Maluu chek.. :p


Standard la kan, azam baru mesti la sume yg baik2 belaka, ada ke org berazam utk buat menda jahat? **curios** Eh, ada kot kan.. Tak mustahil lah!


Azam aku utk tahun 2009, rasanya hampir tercapai.. Alhamdulillah kan. Ada sesetgh org x suka berazam bila tibanya tahun baru (tak kisah la tahun baru Masihi atau Hijrah), tp pada pendpt aku, dlm hidup ni, kita perlu ada misi dan visi. Kita perlu ada target. Then, kita akan dpt gmbrn yg jelas ttg apa yg kita ingin capai.. That's why kita berazam.


Utk memasang azam tu pulak xperlulah menunggu tahun baru je, bila2 yg kita rasa perlu pun boleh sbnrnya kan. Janji kita sndiri ada time-frame kita utk implement kita nye azam tuh. :)


Kalau sesiapa yg rajin mendgr motivasi, mesti pernah tau bhwa, utk menjadikan azam kita itu realiti atau terlaksana, lebih afdal jika kita tulis azam kita tu di atas kertas, kalau boleh, tulis cantik2, nak lukis ke, nak buat border ke pun bagus, then kita tampal di dinding atau di mana2 tmpt yg kita selalu lihat. Maybe kat peti sejuk ke, pintu bilik ke kan.. Dgn cara itu, kita tidak akan "ter"lupa utk terus melaksanakan azam kita tuh. :)


Bukan apa, manusia ni mudah lupa. Mcm aku la.. Hehehe.. Kalau aku x catat apa azam aku dalam planner aku, sah2 aku lupa.. Heeee..


Ttg status terkini aku, aku masih lagi sedang mencari pekerjaan.. ;) Sesiapa ada info, amatlah dialukan dan dihargai. Seriusss, aku sudah mula pening kebosanan. Heee..





P/S: Allah itu Maha Kaya!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...