Wednesday, January 20, 2010

Aktiviti Hujung Minggu

Assalamualaikum

Salam 20 Januari, 4 Safar..

Weekend lepas aku tersgt la bz. Sbb ayah aku dtg tido rumah dgn family nya. So almaklum lah, kalau tetamu dtg rumah, tuan rumah mesti le sibuk menyediakan itu dan ini kan..


:)

Tambahan pulak, kebiasaannya, aku kebosanan dan keseorangan di rumah.. Bila tetiba ada org nak dtg, keterujaannya tu terlebih-lebih la kan. Hehe..

Ayah smp rumah petang Sabtu. Dia bwk ikan keli bersaiz kecil, ada kot dlm 20 ekor. Dan juga ikan jenahak dlm anggaran beratnya 4kg. Pastu tugas aku nak le kena siang dan cuci ikan2 t
u. Nak msk utk mkn mlm. Nasib baik le ikan keli tu dh siap siang, tinggal nak cuci bersih2 supaya x hanyir je.

Bygkan la, ini la pertama kali nya aku cuci ikan keli sebyk tuh. Huhu, smp sebati bau hanyir ikan tu kat tgn aku nih.. ;(

Dah tu ikan jenahak tu plak belum disiang dan dibuang perut.. Oleh sbb nak bkr ikan tu utk dinner kitorg, aku terpaksa le siang juga. Tu pn xpenah2 dibuat dek aku. Smp luka2 jari aku kena sisik dan insang ikan tu. Tajam oOoO..

Setelah berhempas pulas siang, last2 aku gave up, aku mnta Mr Berry sambung siangkan ikan tu. TQ Mr Berry.. :)

Aku start msk kul 8mlm, sudah masak 1030mlm.. Wahhh pecah re
kod masak lama sungguh. Sume gara2 ikan besaq tuh. Huh!


Gmbr bwh ni plak, udang goreng buncis.. Heheheh.. Menu tghari Ahad. Ada menu lain lagi, smbl ikan keli, tp entah le gmbr nye p mana.. Ter delete kot..

~ Nyam Nyam ~

~ Si kecik Yaya pretending like she's cooking the prawn..:p ~


Pagi ahad plak, aku bwk ayah pi Carboot sales di sect 13 shah alam. Sape penah pegi, tau le betapa luasnya tapak jualan situ.. Kan.. kan.. Kitorg pusing semua, smp sakit tumit dan burn kulit muka tau! Saje jln2 tgk brg2.. Syok juga coz dh lama aku x p situ. Last p pun maybe awal tahun lepas.


~ Betapa panasnya cuaca time ni, smp nmpk byg2 ~


~ Cantik nye hiasan pintu ni, nak beli gak lah mggu dpn.. ;) ~


~ Si kecik Yaya dgn Umbrella Hat nye.. huhu ~


Ayah bertolak blk Melaka lepas Asar. Dan aku + Mr Berry terus siap2 dan kuar pi rumah kwn di Taman Kinrara. Saje jln2 rumah org lak.. Heee..

Mlm blk rumah, kitorg pengsan, sbb penat sgt. Aku la yg lagi penat. Ye lah, memasak je dah bape round.. Hihi..

Itu lah aktiviti aku utk weekend aritu. Best sket sbb ada gak menda nak buat.. Huuu..



P/S: Aku beli sticker hiasan dan lekat di dinding bathroom. Cantik! Nanti aku post kat new entry.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...