Friday, January 15, 2010

Home Sweet Home

Assalamualaikum

Salam 15hb Jan, 29 Muharram..

Siang tadi aku p teman kwn ke Batu Tiga.. Then masa blk singgah JJ Bukit Raja. Dh lama x melakukan aktiviti shopping. ;)

So kat JJ tu hari ni ada byk sales dan clearance stock. Boleh kata semua brg2 ada offer.

Antaranya karpet panjang utk rumah. Aku amek la satu, utk letak hujung kaki katil.. Murah sgt. Then amek karpet kecik utk lap kaki, either nak letak dpn pintu rumah atau dkt sinki dpur. Pun murah.. Yeay!

Suka betul dpt tgk brg2 hiasan rumah sejak dok rumah berdua ni. Yelah, dlu masa bujang dok ramai2 so x best gak la nak hias itu dan ini kan. Walaupun rumah skrng bukan lah rumah sendiri lagi, rumah sewa je, tp mood utk hias cantik2 tuh tetap ada.. :)

Sebenarnya kalau dok rumah sendiri lagi best kan, boleh cat dinding sesuka hati, boleh letak perabot byk2.. Mcm rumah sewa ni nak letak byk2 pun ssh, ye la, mana tau kot nak kena pindah ke satu hari nnt, kang ke susah nak mengangkut. Tambahan apartment, bkn teres.

Aku sbnrnya tingin sgt nak cat dan design apa2 di dinding, tp almaklumlah ini BUKAN rumah aku, so xleh la.. Hihihi..

Selain tuh, aku tingin sgt nak collect magnet2 yg lekat kt peti sejuk tuh. Sbb aku jumpa satu kedai hiasan rumah ni, diorg ada jual magnet bentuk donut tau.. Kecik comel je. Wangi plak tuh. Tak le mahal sgt, 3 = RM10. Igt nak p sambar juga lah. Baru le rasa bersmgt nak buka peti sejuk. Kuang kuang..

Sbb rasa kepuasan bila rumah kita cantik kan.. Aku sure org lain pun akan rasa yg sama.. ;)

Skrng ni aku masih lagi pencari kerja, so xleh la nak membeli sewenang2 nya, nak x nak, kena la berjimat cermat.. Takleh le nak main beli je hiasan rumah memana yg berkenan.. Haish, xpe2.. Tggu la time aku dah keje nnt, akan ku borong segala bagai.. Hehehe..

Makin meningkat umur nih, minat tu dah cenderung ke arah rumahtangga la kan.. Mula minat nak collect pinggan mangkuk la, nak hias rumah dgn bunga-bungaan la, excited bila tgk karpet la, lagi syokkk bila tgk perabot.. Hahaha.. :D

Bila pegi rumah kwn2, mata ni mula la merayap tgk hiasan rumah diorg. :p Bukan nya iri hati, tp kagum dan kalau2 ada yg berkenan, leh la p beli jg. Hihi.. Curi idea je. ;)

Takpelah, apapun insyaAllah nanti dpt juga aku penuhi sume keinginan tu.. :)




P/S: Esok ayah nak mai tdoq sini!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...