Wednesday, January 13, 2010

Every cloud has a silver lining.. :)

Assalamualaikum

Salam 13 Januari, 27 Muharram..

Juz to update a lil bit abt me.. :)

Masih dlm proses mencari kerja.. Huhu.. Ada la dlm sepuluh company kot aku dh sent resume. Some of them mmg advertised vacancy, and the rest tuh aku gambled je pn.

Secara rasminya, lebih sebulan dah aku mencari kerja.. Haish.. So far, xde satu company pn lagi yg call aku utk interview session kan.. Tapi itu la, di side aku, aku sudah usaha dan akan meningkatkan lagi usaha.. Rezeki ada ke tak tuh Allah yg tentukan..

Seperti tajuk entry aku arini, maksudnya "be hopeful because difficult times always lead to better days".. :)

So tidak selamanya aku akan jobless kan, insyaAllah dah ada rezeki dari-Nya, berkerja kembali lah diri ku ni. Hihihi..

Mungkin usaha dan doa aku belum ckup kot.. Seperti entry aku tahun2 lepas, Allah suka hamba-Nya berdoa, kdg2 Allah lambat makbulkan doa itu mungkin kerana Dia nak kita selalu meminta dan berdoa kepada-Nya. Kan.. Kan..

So kepada diri sendiri, jgn lah merungut dan mengeluh jika doa atau hasrat belum termakbul, kerana itu hanya akan menimbulkan kurangnya keikhlasan kita terhadap Allah.. Bersangka baiklah terhadap Allah kerana Allah itu Maha Mengetahui apa yg terbaik buat hamba2-Nya.

:)



P/S: Kena selalu remind dan muhasabah diri, then baru la keinsafan muncul dlm diri..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...