Tuesday, July 1, 2008

Why it must turn to this??

Assalamualaikum

Hari ni dah pun 1hb Julai. Cepatnya masa berlalu..Tup tup dah lebih separuh tahun. Erm, so many things happened in dis year.

Dis comin' Saturday, aku akan blk S.Alam. Berat je rasa hati ni nak tgglkan mak & adik. Tapi, apakan daya, perjuangan aku belum tamat lg. Selagi mata belum tertutup, selagi tu perjalanan mesti diteruskan. Hopefully soon, aku dpt besama mak & take care of her, insyaAllah..

Setiap kali sebelum tido, aku mesti berfikir panjang.. Fikirkan ke mana tuju hidup aku di masa depan? We'll never know.. Kita hnya mampu merancang, Allah yg menentukan. Apa yg kita perlu buat, kita siapkan diri kita dgn ilmu, pengalaman, ibadah secukupnya. Untuk persediaan menghadapi masa depan.

Kdg2 aku rasa mcm taknak beralih status, "single" --> "married". Aku seolah2 tak bersedia utk tanggung satu lagi responsibility, yakni sebagai seorang "isteri". Sekarang ni pun, status sebagai seorang anak perempuan pun aku masih belum berjaya laksanakan. Byk dosa aku kat mak ayah. Huhu.. Mcm mana la gamaknye kalau jadik isteri pulak. Adus, im not ready yet. Maybe sbb tu lah Allah belum smpkan jodoh aku kot. Wallahualam..

Aku pun x lama lg dah 25 tahun. Maknanya selama tu jugak la aku hidup di dunia ni. Byk mana la pahala dan dosa aku sepanjang hampir 25 tahun ni ek.. Huhu, takutnya.. Bak lirik lagu nasyid. "aku tak layak ke syurgaMu, namun xpula aku sanggup ke nerakaMu..."

Sebenarnya kita diharuskan bermuhasabah diri setiap kali sebelum tido. Dat's what i'm trying to do.. Kehidupan ni byk liku dan cabarannya. Its depend on us how to go through.. Hopefully, im on da rite path.

Patut la org ckp zaman kanak2 adalah yg paling indah coz time tu kita xpenah nak pikir psl hidup yg complicated ni kan. Hehe.. Skrng baru aku fhm apa yg org cuba smpkan. Seiring dgn peningkatan umur, makin byk menda & hal yg kita kena fikir dan titikberatkan.

Sooo bored entry aku kali ni kan..Almaklumlah, emosi bercampur baur mlm ni, tu yg wujud entry tah hape2 tah. Hik hik hik..

Maybe pasni tiap kali aku nak release entry baru, aku kena pastikan emosi aku baik2 aje. :)

Oklah, aku nak cpt2 settlekan apa yg patut dan tidoooooo..Gdnite sume.

P/S: Dun make urself confuse!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...