Monday, July 21, 2008

Zoo Negara

Assalamualaikum

Salam 18 Rejab..
Semlm ari Ahad, aku pi Zoo Negara. Dah berpuluh tahun x pi sana. Aku penah pi sekali ja masa kecik2 dulu. Rasanya time tuh x sekolah lagi. So pg2 semlm aku bertolak (bertiga), dlm kul 930pg. Perjalanan lancar kat Federal Highway coz keta x byk. Smp kat Zoo Negara pun dalam kul 10 lebih. Tak smp sejam amek masa ke sana dr S.Alam.

Sekarang tiket entry, dah jadik RM15. Mhl kan.. Huhu. So lucky, masa kitorg smpai, baru start show. Sempat la kitorg melangut tgk show. Menarik.. Hehe

Pas abes show, baru kitorg start tawaf zoo. Warghh, penat sgt. Luas sgt zoo tuh. Bila dah 'tua' camni, baru realize yg zoo itu tidak seindah semasa zmn kanak2 dulu. Hehehehe.. Tgk binatang2 semua rasa biasa je. X mcm dulu2, best gile dpt tgk binatang2 kat zoo.

Dah le aku terlupa nak pakai kasut yg bersesuaian. Akibatnya, tapak kaki aku sakit bangat. Pedih coz nak melecet. Uwaaaaa.. Jalan pun terencot2.. Muka aku jadik comot gile. Peluh sana sini. Almaklumlah berjalan.

Lagi satu, kecik2 dulu aku slalu impikan nak pi Zoo Negara hanya utk ONE REASON. Apa ek???? Sebab....................................... KFC Idaman ku selalu. Hehehehe.. Kan dulu2 selalu ada iklan KFC dlm Zoo Negara. Rupanya skng dah xde KFC dlm Zoo tu. Aku baru tau semlm. Juz tggl tapak restoran KFC aja.

Aku terpikir2 juga, kenapa ya KFC dlm Zoo dah ditutup? Xdpt survive ke? Tapi pengunjung Zoo Negara bila cuti sekolah atau weekend, bukan ke rmai? Heran juga kan... Keciwa juga aku.Huhu. Bukan nak mkn sgt pun KFC tu, tapi dr kecik lagi mmg Zoo Negara terkenal coz ada KFC dlmnye, skng dah xde.

Takpelah, walau apapun, Zoo ni adalah tempat utk preserve spesis2 binatang yg hampir pupus. So its a good thing kan. Duit tiket masuk yg kita byr tu akan digunakan utk membeli mknn, ubat2 utk sume binatang tu. Secara tidak langsung kita dpt pahala. Ye tak?? Sedekah bukan hanya utk manusia.. (",)

Ok, nak siap2 pi kelas Dr. M nih.. Tata.


P/S: Apapun yg kita nak buat, pastikan kita ikhlas, mudah-mudahan dpt pahala.

2 comments:

13may said...

gambar takde ker cik adik ???
hehhe

MomAuniAysar said...

--> 13may

Gambar adaaa, tp soon la update. Hehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...