Monday, February 16, 2009

Honda 770 Trip

Assalamualaikum

Salam 16 Februari, 20 Safar..

Semalam & Sabtu lepas aku dan half of classmates pegi trip ke Melaka & PD..

So the trip's name spt title entry aku. Heeee... Mesti ada org tertanya2 nape nama nye gitu kan..?

Actually CT (one of my classmate) yg naming it.. Credit to CT lah. 'Honda' tu refer to 2 biji keta yg we used in this trip.. Iaitu Jazz & City.. Kan dua2 nya kumpulan Honda. Hehehe.. While 770 tu refer to our code for master coursework program.. Nice kan.. Thanx CT for naming our trip.. :)

Aku xnak cite sume aktviti kitorg spjg dua hari trip tu.. Tapi, aku juz nak cite psl aktiviti kitorg pada pg ahad.. :)

Pas having great bfast meal cooked by INTAN, iaitu yummy spagethi, kitorg p Blue Lagoon..

Apa aktiviti kitorg???

Kitorg naik Banana Boat..



For me, this is 1st experience aku lah.. Utk makluman, aku ni xpernah terlibat dgn aktiviti2 permainan laut camtuh tau.. Huhu.. So cam agak takut nak try memula..

Pas dipakaikan life jacket, aku amek tmpt kedua terakhir.. Kitorg dipesan supaya tak panik dan lepaskan tgn masa diberi isyarat 'akan dijatuhkan'.. Supaya tidak ada kejadian buruk yg akan terjadi..

Gambar hiasan je ye..;p

Masa atas boat tu, aku okeh lg.. Walaupun ombak menyebabkan boat kitorg melambung2 la, senget ke kanan, senget ke kiri.. Mcm naik roller coaster plak.. Muahahaha..

Then bila tiba di tgh2 laut, abg yg berada di boat depan (yg tarik kitorg nye banana boat), bg isyarat suh lepaskan tgn.. Time tuh jantung aku berdegup makin kencang... Redha je apa akan terjadi.. Huhu..

Tetiba...... Blup.. blup.. bluppp...

Sebijik mcm dlm TV, bila nk tnjuk scene lemas, kamera akan shoot dr dlm air kan..

Mcm tu la aku.. Aku smpt nmpk air hijau.. Huhu

Tp kejap je.. Juz in a few seconds..

Pastu timbul di permukaan air coz pkai life jacket kan.. Walaupun terapung, tp bagi org yg pertama kali terdedah dgn menda2 gini, for sure la aku agak panik kan.. Coz tetiba kaki x cecah pasir..

Aku siap berpaut kt one of my fren..

Tp ditegur oleh slh sorg abg kt atas boat, supaya lepaskan kwn aku takut dia lemas.. Heee..

Then aku lah org ptama yg ditarik naik kembali ke atas banana boat tuh.. Hihi, sbb aku x reti naik sendiri.. ;p

Second time naik, aku dok kat 2nd row dr dpn.. Agak challenging.. Dan kitorg dijatuhkan buat kali kedua dekat dgn pesisir pantai.. Tp kali kedua aku lebih bersedia.. So x panik dah.. Hehehe.. Tp byk gak air laut aku tertelan.. Masuk hidung & mata.. :)

Apapun aku rasa best & hepi sgt.. Tima kasih kepada kwn2 aku ANIS, INTAN, AZWA, CT, MIRA dan AZREEN for the great moment.. Klu korg x ajak aku join trip nih, sure aku xkan rasa main banana boat nih.. best!


P/S: Walaupun takut sket, tp aku x serik nak naik lagi... ;p

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...