Friday, February 6, 2009

Syok-Syok

Assalamualaikum

Salam 6hb Februari, 10 Safar..

Entry kali ni xde main purpose.. Saje syok-syok nak update, sbb tu title dia 'syok-syok'. Hihi..

Okeh, kali nih aku sgt le ada mood utk cite ttg preparation wedding aku. So aku cite la ye.. ;p

So far, aku & partner dah beli 6 items utk hantaran. Senarai dan harganya spt di bwh :

1) 2 box set towel + sandals = RM 39.90 x 2
2) Handbag Sembonia = RM109 (price after discount)
3) Set wallet + belt Pierre Cardin = RM89.90 (price after discount)
4) Telekung solat + sejadah = RM120 (price after discount)
5) Al-Quran Tafsir = RM68.80

Aku rasa okay lah kan expenses aku utk items nih kan.. :) Sbb 3 daripadanya aku beli time ada diskaun. Biasa la, kena bajet2.. Sbb nak kawin nih byk pakai duit, so mana yg leh cut cost, kita cut le kan..

Dan esok (Sabtu) dan Ahad, aku & partner nak p Kursus Kahwin. Supposed aku dah p bln 9 tahun lepas. Dah booked tarikh dah, tp last minute aku xleh p coz assignment yg urgently nak antar lum siap. Hahaha.. So insyaAllah hrp2 esok n lusa aku dpt p..

Aku ada satu perasaan aneh tau sejak bergelar tunangan org ni. Xtau la kot tunangan2 lain mempunyai perasaan yg sama cam aku kan..

Kdg2 aku rasa excited sgt2 nak kahwin..;p Tp kdg2 aku rasa cam aku masih muda nak kahwin.. Gila kan.. Hihihi.. Yelah, study pun lum abes, ada hati nak kawin, ye tak... Heeeeeeeeeee... So skng ni perasaan aku adalah aku terlalu excited menantikan "hari bahagia" tu..

Sebab aku nak rasa 'diraikan' oleh rmai org.. Raja sehari kan.. ;p

Tmbhan plak, aku dah p survey 3,4 wedding boutique masa blk kg sempena CNY baru nih. Sonot sgt tgk baju2 yg cantik2.. Rambang mata plak, xtau nak pilih yg mana. **sigh**

Mak aku plan wedding aku nak buat kat dewan, so bajet utk pelamin kena lebih sket. Sbb pelamin dewan kena besar sikit compare than pelamin di rumah. Huhu.. Dah tu sewa dewan tu lagi.. Dewan tu sehari dah 1k.. Uwaaaaaaaaa, duit lagi..

Angah aku siap tempelak aku lagi. Dia kata kt aku, sape suh aku gatai nak kawin masa tgh blajaq. Huhuhu, jahatttt...

Tp mak penah janji nak sponsor byrn dewan tuh. Kalau betul gitu, jimat la 1k. ;p

Boleh lebihkan utk menda2 lain. Mcm baju persandingan, aku nak 1 helai yg 1st hand, means 1st pakai. Kita tmbh duit dlm RM200 - 400, then kita decide kaler & fashion baju, so boutique akan suh tailor diorg buatkan utk kita. Kita akan jadi 1st person yg pakai baju tuh. Besttt...

Sehelai lagi tuh x kisah la kan.. Amek yg sedia ada pun xpe, coz nak pkai kt umah lelaki je. :) Leh plak gitu ye..

Baju akad nikah plak mungkin aku tempah sendiri.. Cuma lum decide nak buat kaler pe.. Klu ikut taste sendiri, nak je pkai pure white. Tp takut nampak chubby plak. Huhu.. Utk baju 1st hand tu pun aku lum decide nak buat kaler pe.. Nak buat kaler pe ye?? Coz aku nak combination color, aku xnak sekaler je bajunye.. :)

Klu tnya partner aku, sng je dia jwb.. Amek je kaler apa2 pun.. Huh!

Lelaki kan.. Diorg tak suka pk menda2 gini yg diorg anggap remeh. So, nak x nak, kita yg ppuan ni la kena pk.. Sib baik aku suka pk.. Hahaha..

Lusa (Ahad) pas abes kursus sesi ke 2 tuh, mungkin aku nak p beli lagi brg utk hantaran.. Sementara tgh ada mood membeli nih.. Hihihi.. Cuma lum tau nak beli apa dlu.. Mungkin cari jam tgn ke.. Plan nak beli jam Bonia. Aritu g tgk kat boutique Bonia, aku ada berkenan sepasang jam tuh.. Tp patut ke tak patut beli?? Hmmm..

Wahh, terpanjang plak entry syok-syok aku nih..

P/S: Tah hape2 punye entry..;p


4 comments:

cinta juliet zainal abidin said...

hahaha..k jgn lupe mai di hari bahagia itu tau..bule mai mintak cuti ke..ape ke..kan.. hee.. sgt sgt nk pegi wedding akak n bantu apape..haha..

suke kawen-kawen..

13may said...

selamat selamat :)

my hidden stories said...

biasa lah tu..klo bertunang macam2 perasaan ada..jap2 xcited nak kawen..jap2...takmo kawen...mcm2..selagi tak sampai masa akad tu..selagi tu rasa tak tentu arah...

MomAuniAysar said...

--> Cinta
Of cos my.. akan akak ajak my membantu apa2 yg patut.. hihi..

--> 13may
Suka ye awk comment2 misteri nih..;p

--> MissBelieve
Tu la kan.. Nape kita kena ada perasaan itu ye.. Wonder..wonder..;p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...