Sunday, August 30, 2009

~ I am the happiest person in the world ~

Assalamualaikum..

Salam 30 Ogos, 9 Ramadan..

:)

Dah 9 hari kita berpuasa.. Alhamdulillah, semuanya dalam keadaan baik. Syukur kerana masih dipanjangkan umur sehingga saat ini.

Tajuk entry sgt hebat kan. Saje, buat gimik. Takde kena mengena dgn entry kali ni. Hihi..

:D

Skrng jam dah 340 am, tp aku belum mengantuk. Huish, dasat juga ni.. Baru je sudah defrost peti sejuk, kemas2 dapur dan masak ayam goreng kicap. Utk sahur.. Sepjg 9 hari puasa ni, belum penah lagi la aku sahur mkn nasi. Diet kata kan.. Huhu.. Tp sbb ada tetamu dari Pahang dtg, so kena la masak dan jamu diorg kenyang2. Adab melayan tetamu.

;)

Siang tadi, jam 3 pm, Angah aku smp dari Pahang. Dia dtg dgn ex-officemate aku kat UPM dulu. Reyhan namanya. So, kitorg pegi Kompleks PKNS shah alam. Ya Allah, rmainya manusia.. Huhu.. Smpai pening nak shopping. Maybe sbb:

1) Hujung minggu (Sabtu)
2) Hujung bulan (baru dpt gaji)
3) Org pakat nak beli baju raya siap2, kononnya utk mengelakkan kekalutan di saat akhir
4) Kebetulan, ada bazar di kwsn parking kompleks, so lps shopping, boleh terus beli santapan berbuka

Aku last2 give-up & lepak2 di tembok tepi kompleks je smbil menunggu Angah aku, her future husband pegi shopping cincin tanda (raya ke-3 nak ikat), baju melayu, & baju kurung adik2 aku nak pkai utk wedding aku..

Masa memula smp lagi, kitorg dah siap reserve tmpt utk bbuka di Pizza Hut. Yelah, kalau x buat camtu, sah2 penuh.

Slps itu, balik solat Magrib di rumah, mkn laksa pulak di rumah (masak atas permintaan Reyhan), dan terus ke Serdang. Jumpa prospek bisnes.

:)

Blk tadi, jam 1pagi baru smp umah. So sehingga skrng, belum mengantuk. Mungkin sbb buat keje itu dan ini. Haihh, masa tu xpenah ckup. **sigh** Oh, pagi nnti nak p basuh keta, coz keta berbau hanyir udang.. Ada sekali tu kwn aku beli udang, dan maybe air udang tu menitik atas lapik keta. Huhuhu.. Geli oke!

Tgk counting days kat sebelah, takut la pulak. Tggl sebulan lebih je lagi nak tiba BIG DAY aku. Mampukah aku pikul tanggungjawab besar nnti? Hmm, tp menda yg baik, mesti diberkati Allah kan.. ;)

Okelah, shall stop here for this time! Tata..


P/S: Please appreciate people around you, because we do not know whether we still have time to do so!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...