Friday, July 3, 2009

Hohoho..

Assalamualaikum

Salam 3 Julai, 10 Rejab..

Aku masih di kampung. :)

Esok dah nak blk S.Alam.. Sedihnya.. As usual la kan.

:(

Nak pisah dgn mak adalah saat yg paling tak best!

Sepanjang 5 hari ni, masa aku betul2 diisi dgn preparation kawin. Hehehe..

So di sini aku sudah berjaya settlekan:

1) Pelamin
2) Baju sanding + aksesori (belum fitting)
3) Kad kawin (tinggal nak buat hot stamping n isi dalam)
4) Set katil + almari di umah (utk wedding day)
5) Cat bilik pengantin (actually tu bilik mak..hehe)

Alhamdulillah sbb jalan dipermudahkan.. :)

Satu je yg paling tak best! Igt previous entry aku bertajuk "MARAH" tu.. Kan baju nikah aku belum siap, & auntie tailor tu janji nak siapkan 7 Jun kan.. Tp aku tak p amek pun 7 Jun tu coz aku di S.Alam. So, aku blk kali ni besar la hrpn aku nak tgk baju nikah aku tu, skali................ "Belum siap arrr" --> auntie tu tanpa rs bersalah ckp gitu.

Warghhhh, sgt marah oke. Tp sebab auntie tu baya2 mak aku, so aku masih lembutkan suara aku dan senyum. Tp adik aku bengang gila, so dia tlg sound auntie tu. Yelah, dah 2 kali postpone tarikh siap ni, apa hal kan?!!

:(

Teruk betul kan, memula 31hb Mei, then 7 Jun, then dia mnta postpone lagi seminggu.. Tapi adik aku x kasi, adik aku kasi masa kt dia smp tghari esok je, kul 12tghari. Isk2..

So nak tgk le esok siap ke dak!

Taktau le apa yg dia buat dgn kain aku tuh. Tah2 abes rosak..Huhu, risau nih.. Memula anta kain dlu, aku dah suh dia jahit manik di lengan baju, tp oleh sbb nak juga amek esok, dia kata xdan. Hish, alasan! So aku terpaksa la anta bidding kt tmpt lain pulak, so aku nak reduce kos upah yg dia tetapkan memula dlu. Sbb dia lebih masa dan dia xnak jahit manik.. Hampess!

Sib bek aku ni penyabar.. Heeee.. :D

Walaupun lagi 3 bulan nak smp wedding aku, tp mak dah siap suh cat bilik n segala bagai. Yelah, takut kelam kabut plak last2 minute, so penat ah aku dok punggah perabot yg sedia ada dlm bilik utk memudahkan proses mengecat. Gile penat oke! Baru sikit ni...

Huhuhu..

Tapi takpelah, kawin hanya sekali je seumur hidup, insyaAllah..

:)


P/S: Aku suka baju dan pelamin aku. Hehehehe.. ;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...