Thursday, August 2, 2007

Kali ini rezeki ku

Assalamualaikum

Merujuk tajuk 'Redha', aku ada menulis berkenaan sesuatu yg aku tak perolehi. Tapi, kalau dah nak kata rezeki tu Allah nak bagi kat kita, x kemana juga..

"Sesuatu" yg aku maksudkan tu adalah berkenaan 'kerja'. Alhamdulillah, ptg hari aku post artikel 'Redha' tu jugak, tetiba aku dpt called dr U*M yg aku kena attend 2nd interview semalam. 1st interviewnya dah lama, bulan 6 kalau x silap aku. Mcm sukar nak percaya, pagi tu aku baru kecewa dan belajar utk redha, then ptg tu juga aku dpt called. Mungkin Allah nak menguji sejauh mana tahap keredhaan aku di atas ketentuanNya.

So, semalam aku pi la 2nd interview tu, dan sekali lagi, alhamdulillah, aku berjaya. Ya Allah,aku bersyukur di atas rezekiMu ini. Aku berserah kepadaNya,jika ini adalah yg terbaik buatku,aku redha. Tapi kita sebagai Muslim, perlu selalu berigt, Allah berkuasa utk memberikan rezeki kpd kita dan juga menarik balik segala apa yg dipinjamkan kepada kita.. Dan satu je pesanan buat diri aku sendiri, sentiasa redha dgn apa jua keputusanNya.

So seminggu dari tarikh ari ni, aku akan meninggalkan company ini. Aku bukan lagi Editor.. Tapi, xde la menyimpang sgt jwtan yg bakal aku galas nanti. Harap aku dpt bekerja bersungguh2 utk mencapai apa yg aku impikan. Hehe,poyo plak.. Dan yg paling best, insyaAllah esok aku nak balik kampung. Balik kampung....OoOoO,balik kampung..(Lagu Allahyarham Sudirman) Bestnya.. Aku nak jumpa kucing kesygn aku.. Boboy -->





Aku nak peluk2 cium kucing aku ni walaupun aku tau dia mesti xmau. Kucing aku ni agak sombong. Dia cuma akan dtg berbaik dgn aku bila dia lapar je.. hehehe..

P/S: Aku balik tangkap gambar kucing aku tu,then tunjuk kat sini ek..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...