Friday, July 15, 2011

~ Need you by my side ~

Assalamualaikum.

Tgk tajuk entry mcm geli geleman plak kan.. Hehe, entry jiwang sket2 kali ni.

;)

Ptg semalam Mr Berry pi outstation. Smpai hari Ahad plak tu.. Huhuhu. Sejak lepas pantang, ni la 1st time aku ditinggalkan. Kalau time pregnant dulu, Mr Berry pi outstation juga. Tapi time tu Auni dok dlm rahim lagi. Kali ni aku bersama Auni le kan.. Heee..

1st time tau!

Kalau aku tinggalkan Mr Berry penah le. Ada sekali aritu, aku kena pi kursus kat S.Alam. Tapi 2 malam ja. Time tu pun Mr Berry amek cabaran jaga Auni sorg2 la. Terer kan!

This time, aku plak kena jaga Auni sorg2.

So last jumpa Mr Berry, pagi semalam. Auni pun sama, last jumpa papa dia pagi semalam. Sebelum aku pi ofis dan antaq ke nursery.

Kelas aku plak habis pukul 730malam tau semalam.. So kalut la drive balik, sbb janji dgn teacher nursery, nak jemput Auni pukul 8malam. Nasib ngam2 smpai pukul 8malam. Auni plak dgn tak mandi lagi, tak minum susu lagi (sbb baru bgn tidoq). Lagi le kalut aku ni. Ye la, tak elok kan mandikan baby lewat2..

Tapi silap aku juga la. Mmg aku x bagi teacher nursery mandikan Auni.. Tiap pagi sebelum antaq Auni ke nursery, aku or Mr Berry akan mandikan Auni siap2. Pastu ptg amek Auni kat nursery, blk umah br mandikan dia. Sume ni sejak kes Auni nangis kuat2 masa teacher mandikan dia. Since daripada kejadian tu, aku decide utk mandikan dia sendiri. Puas hati.. Huhu..

So berbalik kpd cite tadi, that's y nape teacher tak mandikan dia semalam. Tapi kan agak2 la kot kan.. Aku dah bekalkan baju salin sehelai. Kot teacher nak salinkan baju Auni, pun tak! Mungkin tak sempat kot kan. (Positif!)

On the way balik rumah dari nursery (dkt je, sama kwsan perumahan), singgah kedai sat. Nak belikan prepaid utk adik. Asik menangguh ja kan..

Walaupun sekadar nak belikan prepaid (amek masa xsmpai 2min), tp takkan la nak tinggal Auni sorg2 dalam keta kan. So nak kena dokong plak bwk turun pi kedai sekali. Huhuhu..

Renyah kan..

Smpai je rumah, kalut2 la mandikan Auni (dgn berbaju kurung lagi tau). Takdan nak salin baju bagai.. Sebab dah lewat kan. Mandi pun tak lama sgt, since dh malam takut selsema plak Auni nanti. Dah siap2 dia semua, bagi susu plak.

Dalam 840malam, semua settle!

Cpt kan!

Lepas tu baru la boleh uruskan diri sendiri. Aku tgh 'cuti' so takde la kalut nak solat magrib sume dlu kan..

:)

Lps tu cabaran utk menidurkan Auni plak. Sbelum2 ni papa dia yg tidokan dia malam2.. Mr Berry kan lebih penyabar orgnya berbnding aku nih. Hihihihi..

Slalunya mudah je dia tido, tp malam td, asik merap je dia. Rindu papa dia la kot.

Bila nak kena mengalami semuanya sendiri, dan2 tingat kat Mr Berry. Yela, aku realize yg aku sgt memerlukan dia dlm hidup aku. Biasa la kan, bila berjauhan baru nak terasa rindu. Hehehe.. Masa dok dkt2 bknnya takmau rindu2, tp tak sempat nak rindu2.

:P

Salute lah kat ibu2 yg PJJ dgn husband masing2. Tambah2 ibu2 yg beranak lebih dari sorg. Sume nak kena urus sendiri kan. Kagum2!

Mmg le aku penah PJJ dgn Mr Berry, tp kejap je. Dalam 6bulan je, time tu tgh pregnant, so just perlu uruskan diri sendiri je. Takde la renyah mana kan.. Huhuhu..

Hmm, tp betul kan.. Kdg2 bila dah bejauhan dgn org yg kita syg ni, baru kita sedar betapa sygnya kita kat dia, betapa perlunya dia dlm hidup kita. Tak kisah la sama ada org yg kita syg tu adalah mak ayah kita, suami kta or adik2 kita..

:)

Kalau sekadar berjauhan atau berpisah hidup ni, perasaan rindu tu indah je rasa sbb kita menunggu kepulangan org yg disygi tu. Tapi cuba bygkan kalau berjauhan atau berpisah mati?? Sakitnya menanggung rindu yg tidak akan berkesudahan.. Kan?

Huhuhu..

Smpkan kdg2 aku terfikir, andainya sudah tiba ajal salah seorg di antara kami (aku or Mr Berry), biarlah aku yg pergi dlu.. Sbb apa? Sbbnya aku takut aku x kuat utk menanggung rasa rindu terhadapnya jikalau dia pergi dlu.. Dan aku yakin yg Mr Berry boleh menjaga dan membesarkan Auni dgn kasih syg yg tidak berbelah bagi.

:)

Sekadar luahan perasaan.



P/S: ~ Ya Allah, Engkau panjangkan lah umurku, umur suamiku, umur anakku, umur mak ayahku, umur adik2ku, umur sedara2ku, umur kawan2ku, dan sekaligus umur semua hambaMu, supaya kami semua sempat bertaubat dan terus beribadat kepadaMu ~.



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...