Thursday, March 17, 2011

~ Resepi ~

Assalamualaikum.

Hari ni mood nak bercerita pasal masak2, makan2..

:D

Salah satu hobi aku adalah suka tgk2 resepi, tgk2 foods pictures nih dari dulu2 lagi. Dari zaman muda remaja dulu. Heee.

Mungkin penyebab utamanya adalah aku suka makan, so secara x langsung suka lah dok tgk resepi2 best dan gambar makanan yg menarik kan.. Masak pun suka juga, cuma biasa la, kdg2 takde mood juga nak masak.

:)

Tu juga antara penyebab nape aku susah nak reduce weight. Hohoho!

Skrng ni kalau kat FB, page yg wajib aku buka adalah page KONGSI RESEPI. Syok sungguh tgk gambar2 makanan yg org upload. Nampak yummy sungguh! Kdg2 kalau rajin ada juga aku try resepi yg dorang kasi tu.

Kalau kat blog ni, ada juga la 2,3 blog masak2 yg aku rajin view. Ada link dorang kat sebelah ni kalau sesapa yg rasa nak tgk2 juga.

Best kan jadi org yg terer masak. Terer buat cookies, cakes, lauk pauk, deserts, sume2 lah. Heee.. Aku ni bab lauk pauk, insyaAllah boleh lagi la kan nak masak. Tapi bab2 baking ni lemah sket. Especially cookies la. Tak penahnya jadi.

Cakes tu oke juga la, sejak dua menjak ni menjadi juga la buat. Yg slalu dok buat pun, chocolate cake je. Hihihi. Yg len, try yg instant je.

:P Ooops, kantoi sudaa!

Roti & pastri adalah antara dalam senarai yg aku nak cuba buat.

Tapi tu la, kalau dah buat, takkan tak makan, ye tak. Huhuhu. Susah la camni.

Haihhh..

Hmm oke la, sebut pasal makan, tetiba rasa lapar plak. Aku tutup entry dgn gambar sambosah beef. One of arab cuisine. Sedap gak. Mcm popia. Cuma takde sauce atau kuah.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...