Wednesday, March 30, 2011

~ Special Thanks ~

Assalamualaikum.

Tengah2 dok marking paper Quiz students, tiba2 teringat nak buat entry nih. So curi masa keje sat.

:P

Hmm, semalam sebelum tido, aku terfikir.

Since selepas confinement period aritu, life baru aku sejak ada si tecit Auni ni, tak pernah lagi la aku stay berhari2 hanya berdua dgn dia tau.

Time pantang pun of course le ada peneman. Time pantang, mak ada bersama2 utk jaga Auni.

Abes pantang smpai la skrng ni, Mr Berry ada bersama2 aku utk jaga Auni.

Kiranya, tak penah lagi la aku duduk di rumah berdua2an dgn Auni berhari2. Setakat berjam2 tu ada la kan. Hee.

Mmg le time pantang dulu, aku tdo berdua dgn Auni dlm bilik, tp tetap mak ada kt bilik sebelah. Dan if Auni nangis kuat, mak akan jenguk2 juga.

So semalam sebelum tido, aku terfikir, camne agaknya keadaan aku kalau aku terpaksa stay dgn Auni je berhari2. Mampukah aku utk handle semuanya berseorangan?

Aku admit, skrng ni mmg Mr Berry lebih byk tlg aku dlm part jaga Auni ni. In fact, dia yg lebih spend masa dgn Auni. Mandikan Auni pun dia yg buat. Aku kadang2 je time weekend aku mandikan. Pastu malam2, Mr Berry lebih expert utk dodoi Auni. Aku slalu fail dalam bab2 mendodoikan Auni.

Huhuhu..

Pendek kata, Auni ni anak manja papa dia le.

Maybe sbb sikap Mr Berry yg lebih penyabar, lembut dgn Auni kot. Takde la nak kata aku nih garang dgn Auni kan. Cuma kalau dari segi perbandingan diri aku & Mr Berry, mmg dia lebih penyabar dlm segala hal.

So, agak2 la kan, kalau Mr Berry kena pi kursus selama 5 hari, camne la keadaan aku & Auni kan.

Sob Sob!

Sure hari pertama ditinggalkan tu, kelam kabut aku menguruskan Auni. Bukannya tak reti (dlm pantang, kebykannya aku uruskan sendiri), cuma agak kalut dgn urusan keja lagi, umah lg, Auni lagi.

Uwaaaaaaaa!! **Pengsan**

Silap2 Auni kena mandi sekali je sehari.

:P

Haihhh.

Risau plak bila aku fikir camtu. Hmmm.

Lagipun, sape nak tlg pasangkan baby car seat Auni, stroller Auni (kalau aku nak bwk dia pi jalan2) kan..

Sape nak tlg sterilize kan bottles Auni, sape nak pujuk2 Auni kalau Auni merengek2 tgh2 malam, sape nak dodoikan Auni bila Auni meragam nak tido.

:(

Aku boleh buat, cumaaaaa Auni mesti rindukan papa dia.

Yg paling sedih, bila aku kelas mlm, sape nak jemput Auni kat nursery? Sian Auni, kena tunggu mama blk keje malam, baru jemput dia. Selalunya Mr Berry yg jemput Auni bila kelas aku abes lambat atau bila aku ada kelas mlm.

Mesti Auni sedih tunggu2 tapi papa x pi jemput ptg2.

**Tears**

Sedihnyaaa..

~ Thanks a lot B for being a such wonderful husband to me, and a great papa for Auni ~




P/S: Actually Mr Berry kena pi kursus 5 hari nextweek. :(

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...