Saturday, November 13, 2010

33 Days

Assalamualaikum

Salam 13 November..

Hari ni dah 33 hari berpantang. Alhamdulillah kesihatan aku pun semakin baik..

:)

Dan baby (Auni Irdina) pun bertambah tembam. Hee..


Jahitan utk secondary surgery pun dah dibuka mggu lepas. Semuanya nampak baik, syukur ya Allah.

Skrng pun aku dah boleh mandikan Auni, jaga dia memalam (sesorg oke, bangga kan!), dan kurang stress.

:D

Alhamdulillah. (",)

Tapi ye la, nak jaga baby ni agak mencabar dan menguji kesabaran gak. :P So jauh lagi perjalanan aku utk blaja memahaminya.

Hee..

Owh, aku skrng sgt tak sbr nak abes pantang, sbb nak bwk auni jejalan. Hoho.. Pastu nak manjakan diri (pi spa ke, saloon ke).. Almaklum le lepas besalin aritu, keadaan diri adalah tidak terurus, tambahan plak, 2 kali masuk wad kan.

Tapi satu je merisaukan aku, berat aku susah turun la. Masa sarat aritu berat aku 69.8kg, so smggu slps bersalin berat aku turun ke 57kg. Mmg le best kan, almost 13kg gak tuh. Cumanya, smp saat ni, hari ke 33, berat aku masih remain 57kg..

:(

Apakah petandanya??

Huhu, maknanya 57kg tu mmg berat aku sndiri la. Aritu lagi 13kg tu mmg berat Auni, uri dia, air ketuban, darah lg..

So kena pulun la utk kurgkan lagi 7kg ni. Mampu ke aku?

Mampu ke tak ke, aku MEMANG, WAJIB kena kuruskan bdn. Konon nak jadi ibu anggun kan.

;)

Oleh sbb aku bersalin secara ceasar, maybe take times sket la nak reduce weight kan. Ye la, nak wat a'bic cam sblm pregnant dlu xleh lagi. Kita taktau kan, luka kat dalam dah betul2 elok belum. Sekadar exercise ringan2 dan diet je la yang mampu aku buat pun.

**Sigh**

Di kesempatan ni juga, aku nak wish SELAMAT MENYAMBUT AIDIL ADHA. Aku kan jarang update entry dah kan, so wish siap2. :P


P/S: Auni dapat present best2 tau. Hee

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...