Sunday, October 31, 2010

Secondary Surgery

Assalamualaikum

Salam 31 Oktober, bersamaan 23 Zulkaedah..

Hari ni kalau diikutkan, dah hari ke21 aku berpantang. Tapi ada cerita di sebalik 21 hari ni. Sob sob!

:(

Pada hari ke11 aku berpantang, aku admitted ward once again. Huhuhu..

Nak tau kenapa???

Sebab luka jahitan ceasar was infected. Arghhhh!! Aku perasan ada bengkak2 dan merah2 kat area jahitan. Then, aku demam..

Kebetulan pula hari aku demam tu, Mr Berry otw balik sini. So esoknya tuh dia bwk aku p private clinic. Doc kat clinic tu bgtau luka aku infected, so dia xleh buat apa, aku kena refer blk kat hosp.

Huhu, aku siap nangis2 lagi, sbb tau dah akan ditahan kat wad kalau kes infection gini.

So, terus pegi hosp, dan seperti sangkaan aku, aku terus ditahan kat wad. Dorang siap buka balik jahitan aku (tanpa bius oke!), dan cuci luka, buang nanah sume. Ya Allah, seriussss pedih sgt3.

Dan dipendekkan cerita, aku ditahan di wad selama seminggu. Dan setiap hari aku terpaksa melalui keperitan dan kesakitan ketika dicuci luka kt area jahitan yg ditetas semula tu. Sehingga la dijahit semula pada hari ke5 aku di wad.

Proses jahitan semula ni lebih kurg sama ja mcm aku nak bersalin aritu. Kena bius separuh bdn. Huhuhu. Semua tu sgt menakutkan. :(

Tapi, apapun alhamdulillah semua tu dah berlalu, dan aku berdoa moga aku cpt sembuh dan xperlu melalui pengalaman spt tu lg.

:)


P/S: Semua ni dugaan dan ujian Allah utk aku..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...