Friday, July 2, 2010

27 weeks, 4 days

Assalamualaikum

Salam 6 Julai, 23 Rejab..

Sudah 27 minggu 4 hari ni.. (",)

Jumaat ni genap 7 bulan kandungan aku. Ya Allah masa berlalu cpt sgt.. Semoga Allah terus melindungi baby sehingga lahir ke dunia. Amin..

Nak cite sket la pasal baby. :P

Skrng baby sgt aktif, selalu bergolek kt dlm perut mama dia nih. Time solat, mengaji, nak tido, mesti dia golek2.. Dia dah jarang kick dah lately, tp banyak bergolek golek. Kdg2 smpai geli2 mama tau! Comey je rasa, tak sbr nak peluk cium dia. Heee..

Bulan lepas, aku p scan baby kat private clinic, doc ckp nampak mcm ppuan. Tp, taknak lah caye 100% sbb dah ramai kwn2 yg time scan nampak girl, tup2 kuar boy. ;)

15 Julai ni, kena scan kat klinik govt lak, so kita tgk plak apa kata doc govt. Kalau dia pun kata baby girl, so kebarangkaliannya adalah lebih tinggi. Hohoho. Time tu bleh la nak beli brg2 baby yg menjurus ke arah girly sket. Wahhh sgt teruja!

Rasa tak sbr sgt nak beli brg baby, pas dah ckup 7bulan boleh la start membeli dgn jayanya. Yeay!!

Perut pun dah sgt besar, tp alhamdulillah bdn masih kuat nak drive, nak buat kerja rumah.. Terima kasih Allah sbb bagi kesihatan dan kekuatan bdn yg kuat. :D

Sebulan juga la aku dah bekerja di Melaka nih. Selama sebulan ni, 4 kali weekend dah aku berulang balik Alor Gajah-Klang. Semuanya dipermudahkan Allah, syukur..

Semalam hari pertama aku mengajar. So far, everth' went well, alhamdulillah. Aku ada kelas pg dan ptg. 2 kelas je smlm. Kelas pertama je yg rasa sgt berdebar, kelas kedua sebelah ptg dah biasa2 saje. :P

Kelas pg ni plak, pun oke, cuma students nye kuat bersembang. Hihi. Tapi kan, yg buat aku rasa nak gelak terguling-guling, ketiga-tiga kelas sejak semalam, dlm setiap kelas, mesti ada sorg yg akan tanya: "Dah kawin ke?"

Erk!

Patut ke aku jwb soalan tu. Sbb sudah terang lagi nyata, perut aku yg memboyot ni dah memberi jwpn sama ada aku ni single or married. :P

Hohoho, takkan le tak nampak kan. Mungkin soalan spt tu dah menjadi lazim sgt kot utk ditanya pada kelas pertama setiap sem. Huhuhu.. Kalau le aku nih belum pregnant, mungkin aku suka kot bila students tnya gitu, bleh perasan muda, ye tak. ;)

Lagi satu kemusykilan, walaupun awal2 aku dah pesan suh panggil aku "Puan" atau "Madam" kan, tapi, diorg tetap panggil aku "Miss". Uwaaaaaaaaa!!! Tak sesuai la "Miss" dgn perut yg boyot ni. **Sigh**

Haih, maafkan saje la diorg ek. Huh!

Owh, cite psl weekend lps.. Sampai je rumah (klang) dari alor gajah ptg jumaat tu, i've got suprise oleh Mr Berry. Rasa sgt terharu tau. Smp menitis airmata nih. Dia created a video utk aku. Siap dgn lagu lagi. Dah la dia siapkan video tu pagi jumaat, semata2 nak kasi aku smpt tgk ptg tu juga.

Terharu oke!

Dia masih di ofis time tu, dia hanya sms suh aku tgk video yg dia simpan dlm laptop dia.. Syg sgt Mr Berry. :P Igt nak upload, tapi tak boleh2, maybe size berat kot.


Oke, stop sini, nak prepare lecture slide smp siap! Cayoooo!



P/S: Luv u soo much B! **Wink**

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...