Monday, May 3, 2010

Kasih seorang lelaki bergelar suami

Assalamualaikum

Salam 3 Mei, 18 Jamadilawal.

Malam semalam, aku terjaga dari tidur sbb rasa sakit yg amat sgt kat bahu sebelah kanan hingga ke belakang, tp semuanya sebelah kanan.. Maybe sbb salah urat kot, tapi yg pasti lenguh2 dan mencucuk2.. :-(

So di sini lah ceritanya bermula..

Mr Berry tanpa diminta, tanpa disuruh, dgn sendiri memicit bahu dan belakang badan aku. Sob sob, terharu weh!! Dah le dia baru balik keja kan, tup2 dengar rintihan si isteri yg sakit2 badan plak kan.. Sambil baring pun (time tidur dah), tgn dia dok memicit2 bahu aku. **so touching**

Betul org ckp, kasih sejati seorang lelaki dpt dirasai selepas kawin.

Kita dpt lihat bagaimana mereka melayan kita terutamanya ketika kita sakit, ketika kita menghadapi masalah, ketika mengandung 9 bulan ni, dan selama-lamanya lah selagi kita menjadi isteri. Huhu.. Mungkin ada yg beranggapan, baru kena picit2 bahu, dah canang2 kan.. Errrk, tak kisah lah! Sebab bagi aku, ini pengalaman aku setelah menjadi isteri kepada lelaki yg aku kasihi, cintai sejak 6 tahun yg lalu.

Dan aku sgt bahagia dan bangga utk menceritakannya. ;)

Bukan kali ni je Mr Berry buat aku terharu. Dah byk kali, setiap kali aku sakit (time nih je baru nak realize dan hargai kasih syg dan perhatian dia :p) Mr Berry akan cuba membantu sedaya upayanya utk mengurangkan kesakitan yg aku alami. Mmg sgt terharu!

Camne lah ye aku nanti bila tinggal berjauhan dgn Mr Berry. Sedih nya lah hai!


P/S: Inilah nikmatnya kasih syg dalam ikatan suci perkahwinan. Moga Allah memberkati perhubungan ini.

2 comments:

Norhadar Taharuddin said...

.:: Aminnnn... Sara, time nie la nak tau kasih sayang suami camne... Lagi pon, its part of their responsibility (wajib), kita sebagai isteri, bersyukur & jaga suami... Huhuhu!!! ::.

MomAuniAysar said...

--> KakAdar

Betul3..

:)

Saling jaga menjaga dan sedar tanggungjawab masing2 kan.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...