Saturday, April 26, 2008

No manners!

Assalamualaikum,

Selamat berhujung minggu.

Dlm entry aku kali ni, aku ingin sekali sebut psl 'manners'..Something was happened to me last wednesday. Aku was driving nak gi psr mlm. Biasa la, bila ada psl mlm, sure le keta byk. So, masa nak kuar simpang tu, aku n kwn2 yg berada dlm keta aku time tu sume pastikan yg keta lain jauh lg supaya aku bleh kuar. Then masa dah kuar simpang, ada keta hitam juga buatan malaysia (sama mcm keta aku), meluncur laju sambil hon kuat sgt. Ermp, maybe the driver (male) mls nak brek keta dia kot & dia mrhkan aku coz aku kuar simpang. Ok2, aku bleh admit kalau dia rasa tu slh aku, tp yg x bestnya, lepas je dia memintas keta aku, dia menunjukkan jari tengahnye (u know what i meant) kat aku. Konon2nya nak mrh sgt le tuh. Melayu plak tu driver tuh.

Kalau dah nama melayu, of course le Islam kan. Dlm Islam, wajarkah kita bersikap sebegitu? Uh, sakitnya hati aku. Yelah, aku fhm, kalau pun dia nk mrhkan aku, jgn le smpai tidak beradab camtu. Sign yg dia tunjuk tu, sape punya? Dia juga kan? (sorry for saying this)..

That's why le aku kata dia no manners! Time tuh aku puasa, so aku mls nak pjg2 kan cite. Aku sabar & istighfar bebanyak je. Moga2 Allah memberi petunjuk kepada dia. Huhu..

Apa yg membuatkan dia berani wat mcm tu? Aku rasa sebab aku perempuan. Jadi bleh le dia bersikap kurang ajar camtu.. :( Aku tumpang sedih bagi pihak isteri dia (kalau dia dh kawin) or family dia. Nak ke kita (perempuan) bersuamikan lelaki seperti tu? Kita kena tau adab kita dgn org. Mungkin dia rasa dia sgt hebat dan dia sorg je nak hidup di dunia ni.. Fikir2 lah, kita semua hidup sementara je, & menumpang nikmat yg Allah bagi kat kita..

Smbil aku teruskan perjalanan ke psr mlm tu, otak aku ligat berfikir. Alangkah sedihnya menjadi seorang manusia yg no manners..:(

P/S: I'm not perfect, but I will never do that!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...