Tuesday, February 8, 2011

~ Berat Badan ~

55kg.

Hohoho, start entry dgn me'reveal' berat bdn sendiri.

:P

Saje sebagai pembakar smgt. Haishhhh.. Pas bersalin, berat aku trun 13kg. Dari 70kg kepada 57kg. Then selepas abes pantang turun lg kpd 55kg.

Tu la berat aku sblm pregnant dulu.

Tapi, smpai skrng dah takmoh turun. Uhuhuhu!

Takmoh turun sbb susah nak STOP makan. Erk!! Kalau camtu, sampai bila2 pun takkan kurus. Kan? Kan?

Awat laaa susah sgt nak control makan ni. **Sigh** Mungkin masih terikut2 dgn gaya makan masa pregnant dlu kot. Yela, time pregnant, makan la apa je, tanpa rasa bersalah. Nak takut demok pun, mmg dah demok.

:P

Aku nak sgt kembali kpd berat masa muda2 dlu. Paling berat pun 49kg. Uish, ada lagi 6kg to reduce!

Nampak angka '6' tu macam sket je. Tapi, hakikatnya, nak turunkan setgh kilo pun susah. Lemak tepu kot.

Hahahahah!

Mmg aku ni takdak UBAT lain dah, melainkan exercise ja. Tu la satu2nya cara yg paling berkesan utk reduce body weight aku. Slimming suit ka, diet ka, mmg susah nak bg kesan kat aku.

Kuang kuang.

Memandangkan aritu aku bersalin ceasar, so nak start buat aerobic blk mcm dulu2 pun masih tak berani. Sbb taktau luka dlm tu dah elok ke dak. Apa yg aku boleh buat sekarang hanyalah berjalan laju, naik turun tangga.

Time nak p kelas tu kan, sanggup aku menapak jauh2. Usaha parking keta jauh2 tu.

See!

Ada juga la usaha kan. Heeee..

Takpala kalau susah nak turun pun berat, jangan senang naik sudah!


P/S: Suka makan sungguh!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...