Sunday, September 28, 2008

Kek Coklat

Assalamualaikum

Salam 28 Ramadhan 1429..
Ramadhan dah hampir sampai ke penghujungnya.. Sedih je rasa..

Aku dah selamat smpai kt Jitra. Dah 2 hari dah. (",)

Tadi aku konon2 nya nak le wat kek coklat. Kononnya kek pra-raya le kan. Lgpun nak try Oven baru yg mak beli.

Aku bahagi adunan kek tu jadi separuh. Juz wat separuh je. Tiba time baking, aku pun tggl la kan. Coz dah setting time sejam.. (Ikut resipi)..

Sekali baru 15minit bake, aku ter bau ssuatu yg hangit.. Tgk2 asap berkepul2 kuar dr oven. Huhu, rupanya kek aku hangus.. Sedey la...

First cake aku utk raya kali ni, x jadi.. Uwaaaaaaaaaaaaa...


P/S: Esok cuba lagi..Practice makes perfect..

4 comments:

hayad said...

lor, berapa suhu bakar kek tu? 400 darjah celcius ke sampai leh hangit? ehe

MomAuniAysar said...

--> hayad
xtau la bapa suhu nya..coz oven baru so xreti setting suhu lagi..

13may said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir dan Batin

MomAuniAysar said...

-->13 May
Selamat Hari Raya juga..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...