Tuesday, August 12, 2008

Apa ni?!

Assalamualaikum

Salam 10 Syaaban
Dah tgh2 Syaaban ni, mesti ramai yg kalut menghabiskan posa2 yg tertinggal. Termasuk lah aku. Muahaha..InsyaAllah sempat aje. Dah tggl beberapa hari je lagi.

Lately, aku bz gile, tido pun x menentu. Penah dlm seminggu 3,4 hari je aku tido proper. The rest, tido lewat atau x tido langsung. Smpai pening kepala nih.

TV pun dah lama x tgk. Cuma pagi ni aje aku smpt tgk HotFM kat 8TV. Apa yg aku nak cite kan di sini, pasal panggilan "hangat", bukan "hangit". Aku pasti mesti ada antara kwn2 kita yg tgk or dgr HotFM pagi nih.

Panggilan tu pasal sorg lelaki yg ada 2 kekasih, sorg tu bakal jadi isteri dia pd Jumaat ni. Mslh yg dia hadapi, kedua2 ppuan tu xtau diorg masing2 dimadukan. Si lelaki ni plak mmg sygkan kedua2nya. Dia called HotFM sbb dia dah buntu & xtau apa nak buat. Dia xde kekuatan nak bgtau, sbb dia takut dia kehilangan kedua2nya sekali.

Ermp.. So HotFM bantu si lelaki ni dgn menelefon slh seorg kekasih hati dia (bukan bakal isteri), utk memberi laluan kat si lelaki ni utk meluahkan hal sbnrnya. Ppuan ni memula igtkan panggilan itu adalah panggilan "hangit". Sian dia.. Suara dia pun dah bergetar2, mybe dia x sangka kot dia di'madu'kan dan yg paling penting dia ditinggalkan lelaki itu.

Satu Malaysia dpt dgr mslh ni, mesti la si ppuan ni sedih + malu gila. HotFM mungkin berniat nak tlg si lelaki ni yg xdpt solve mslh sendiri. Tp malangnya bg si ppuan ni. Aku tertarik dgn kata2 ppuan tu, "aik, sejak bila awk panggil saya Ain, bukan sblm ni panggil 'honey' ke??!"

Bg aku, klu ssuatu love r/ship tu dah smpai tukar gelaran manja, tu maknanya hub tu dah jadi serius. So, mmg x adil buat ppuan tu kerana ditipu. Tak adil juga buat bakal isteri lelaki tersebut, ditipu sehingga ke saat2 nak kawin. Mungkin jadi ppuan (bakal isteri) tu lagi sedih + frust compare dgn seorg lagi.

Apa pun, tidak adil buat kedua2nya. Kesian sgt..Mcm mana la diorg bleh tertipu dgn lelaki tu. Msti lelaki tu sgt hebat merahsiakan kecurangan dia tu. Dia ada mentioned yg dia syg keduanya. Mana boleh mcm tuh.. Mmg la dlm Islam membenarkan lelaki kawin smpai 4. Tapi, niat tu kena betul la, kerana Allah. Mcm kes ni, wallahualam la apa motif lelaki tu, tp tak patut la dia buat mcm tu.huhu..

Juz imagine, we r in her shoes, apa yg kita rasa ek.. Kalau aku la, mesti aku geram + frust + sedih sbb org yg kita syg sanggup menipu kita, dan mempermainkan kita. Nauzubillah la..

Aku xdpt bygkan la if bakal isteri dia dgr radio tadi, n dia dpt tau kes ni.. Silap2 dia bleh cancel wedding dia sbb rasa tertipu. X mustahil tau.. Ppuan ni once hati dah terluka n jadi tawar, diorg mesti nekad nak wat apa2 je. Hmmm..

Entah la, hal2 camni agak complicated nak buat conclusion. Mybe ada reasons y dis thing can happen. If we in their place, we will say dat we did a right thing.. Maybe la kan.. Apapun, hopefully Ain tu dpt tabah & teruskan kehidupan mcm biasa.. Cayok, cayok..

P/S: Segalanya yg kita dpt di dunia ini adalah pinjaman & sementara..

5 comments:

Unknown said...

series aku kesian kat pompuan tuh.
huh~

MomAuniAysar said...

--> na
Yelah, kesian kt both of the pompuan. Kena tipu hidup2. Huhu..

Ummi said...

salam,

sara, pergi ambil award kat blog ummi :)

13may said...

ishhh...aku no komen

MomAuniAysar said...

--> ummibatrisya
Award apa ek??

--> 13May
Eh2 no komen plak arini..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...