Friday, October 21, 2011

~ Konvokesyen UPM ~

Assalamualaikum.

Last weekend aku & angah turun UPM, utk konvo adik no 3, Ea.

:)

Aku sefamily bermlm kt rumah abg Mr Berry, angah aku sefamily lak bermlm rumah ipar dia.

Aku stay 2malam jg la, pergi ptg hari Jumaat, blk Melaka lepas magrib hari Ahad. Konvo adik aku sesi pagi Sabtu. Jumaat malam tu sempat juga round2 kat downtown serdang tu, yg dkt dgn Mines tu..

Kitorg pegi awal sgt, dlm pukul 8mlm. So byk kedai tak buka lagi. Best juga la downtown situ, sbb besar.. Mcm2 ada.. Tp lagi best kalau p lewat sket, baru meriah.. Heee..

Pagi2 Sabtu gerak p UPM dr Putrajaya. Time menunggu sume graduan keluar dewan, smpt tgk kat skrin yg disediakan kat luar dewan.. Rasa sebak plak tgk org amek scroll. Hahahaha.. Org lain yg konvo, aku plak emo lebih.


:P



Bukan apa, teringat memori konvo dlu.. Tiap kali konvo, time paling sebak dan menyentuh hati adalah time menyanyi lagu UiTM. Dan2 rasa syg sgt UiTM.

;)

Then, bila tgk graduan pakai topi bulat dan jubah ada 3 lines tu, terus rasa envy. Syoknya depa dah dpt PhD. Nih yg rasa tak sbr ni.. Hopefully masa aku akan smp juga, insyaAllah. Apapun fokus kat research confirmation dlu.

:D

Then lps settle konvo, kitorg pi makan rmai2 kat Nando's Mines. Perception aku terhdp Nando's dah berubah. Dlu2 aku penah 2kali je mkn kat Nando's dan mmg time tu tak suka sungguh la. Tp lepas p mkn ramai2 kat Mines tu, rasa mcm boleh thn jg Nando's ni. Sedap juga la. Hehehe..

Ptg sket kitorg pi jalan2 kat Alamanda plak. Hehe tiap kali turun Putrajaya, 2 tmpt yg aku confirm p adalah Alamanda dan Mydin Putrajaya. Mmg le takde apa pun, tp sbb ada memori kat situ. Yela time aku menyewa kat Serdang dlu, slalu sgt p Mydin Putrajaya tu. Tambahan plak time tu tgh sarat mengandung.

Uish, rindu aih moment2 tu.

Konon dh alang2 turun UPM, nak la p big bad wolf book fair kat MAEPS tu. Tp rupanya kena park keta then naik shuttle bus plak. Teruih tak jd p sbb ssh la dgn Auni lagi kan. Dah la dia selsema. Asik merengek je.

Rasa mcm rugi sgt!

Huhuhu.

Takpelah, next time kalau ada, boleh la p kan.

Btw, congratulations my sis!


P/S: Target sebelum 35tahun utk pakai jubah 3 lines. :P

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...