Friday, August 6, 2010

Bercampur Baur

Assalamualaikum

Salam 6 Ogos, 25 Syaaban.

Jumaat terakhir sebelum masuk bulan Ramadhan. Yippee!

;)

Perasaan berada dlm bulan Ramadhan tu sgt indah tau, that's y suka sgt. :D

Tapi, dalam suka-suka tu, hari ni pun aku masih struggling menggantikan puasa. Hohoho! Yelah, sejak pregnant ni sgt susah dan mencabar nak ganti puasa. Bila dah smp saat-saat akhir camni, boleh pulak TEKAD kan.

:P

The nature of me. Suka ganti puasa last minute, every year camni. Uhuhu, tak baik kan.

Kepada baby, mama pesan:

"Jangan ikut perangai mama ek syg, suka ganti puasa last minute.."

:P

Isnin lepas aku MC, sebab tak berapa sihat. So alang-alang p klinik, aku scan la lagi skali. 2D je pun. Cuba lagi utk tgk gender baby.

Dup dap dup dap juga la kan. ;)

Doc pun godek2 sket then.....

Wahhhhhh!!!

Sgt clear & obviously nampak "sign".

Heee baby girl rupanya ye. Sbb bak kata doc tu, nampak sign cam "beger". :P

Dan aku pun dpt tgk dgn clear. InsyaAllah baby girl la anak sulung aku ni.

Saiz baby pun oke dgn usia kandungan, 1.7kg, air ketuban normal, uri kat atas, kepala baby dah kat bawah, cuma belum engage je.

Overall ALHAMDULILLAH!

Happy nya rasa dpt tgk baby. Rindu sgt kat dia tau. Walaupun scan 2D, tapi dpt tgk mata, hidung & bibir dia. Heee. Comel oke. **wink**

Tak sabar tunggu baby keluar jumpa mama, tapi, apapun kena keluar on time ye syg. Sbb mama ada bykk sgt keje nak kena settlekan dlu. ;D

Yelah, aku dah shift forward dah sume deadline assesments & presentations students. Terpaksa la kan, if tak, sape nak tlg siapkan sume keje aku kan. Hihi.

Hopefully aku sempat settle sume sblm cuti bersalin. Aku ada less than 2months dah utk siapkan semuanya. Haihhh, cepatnyaa kan. Owh, sebut psl keje, kelas pagi tadi, auditor dah masuk meng'audit' kelas aku. Hoho, internal audit je pun. Tapi cukup utk membuatkan aku cam nak pengsan.

:P

Tapi apapun dah lepas 1st audit. Marks tu taktau la camne kan, redha je la. Heee.

Owh, skrng aku tgh tggu Mr Berry dtg sini. Dia otw dtg Melaka sbb dia cuti 2 hari. So turn dia plak turun sini kan, since esok (Sabtu) aku keje. Ada class replacement for Raya. Uhuhu, mcm tak dpt blk sana je kan weekend ni.

Pengorbanan mencari rezeki.

;P

Oke, nak sambung buat kerja yg bertimbun.

Tata!



P/S: Happy nak jumpa Mr Berry. :P



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...