Tuesday, August 17, 2010

7 Ramadhan

Assalamualaikum

Salam 17 ogos, 7 Ramadhan..

Alhamdulillah, aku berjaya mengharungi 7 hari dlm bulan Ramadhan tanpa masalah. :) Rupanya ibu mengandung pun diberi kekuatan utk terus berpuasa..

Time nak mengganti puasa dulu rasa seksa yang amat, tapi time puasa di bulan Ramadhan, takde apa masalah pun. Maybe nafsu je kot sebelum ni. Uhuhu!

Cuma bezanya, kalau bujang dulu, tak sahur pun aku kuat je utk terus berpuasa, kali ni, mmg kena sahur. Sebab siankan baby. If tak, nanti baby tak dpt nutrien yg cukup kan. Dan time sahur, aku memang akan amek heavy meal. ;)

Yg tak bestnya, lepas je berbuka, aku terus lembik, tak larat nak preparing teaching material sume. Uhuhu. Memang tiap malam tdo awal. Pas terawih je terus tido. Kalau time ada kelas smp lewat ptg, aku akan berbuka kat rumah kwn, then pas solat magrib baru blk rumah ayah. Sama juga la kesnya, smp je rumah ayah, mandi dan solat Isyak, then tdo.

:P

Mmg flat terus bdn ni..

So skrng ni segala teaching material aku dah prepare siap2 kat ofis during gap antara class ke, atau pada hari yang takde class. Terpaksa buat camtu, if tak, kat rumah mmg aku tak buat dah.

Selama seminggu puasa ni, weekend baru ni la aku sempat berbuka & bersahur dgn Mr Berry. Hee.. Tu pun aku balik sana ptg2 Sabtu, lepas class ganti kan. Sampai ngam2 azan. :)

Sempat la aku berbuka puasa bersama Mr Berry 1st time as husband&wife.

Then pagi esoknya aku masak la utk sahur. Sian Mr Berry, selama beberapa hari berpuasa tu, dia tak pernah sahur dgn proper, slalunya dia juz minum susu je segelas. Huhu, sedih oke! Sebenarnya rasa satu kepuasan tau dpt masak utk suami, basuh baju utk dia, kemas rumah, dan sume2 lah.

;)

Betul la kan, bila kita buat sesuatu dgn ikhlas, kita akan dpt rasa kepuasannya.

Mudah-mudahan mendapat keredhaan Allah kan. :) Tak kisah la dlm apa juga keje yg kita buat, yg penting kena ikhlas..


P/S: Ya Allah Ya Tuhanku, aku hambaMu yang lemah ingin memohon.. Engkau panjangkan lah umur ku, umur suami ku dan umur ahli keluarga ku, supaya aku masih dapat bersama-sama mereka, kerana aku masih perlukan mereka semua dlm hidupku.. Amin..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...