Wednesday, March 5, 2008

Impian

Assalamualaikum,

Hari ni dah 5hb Mac 2008 dah. Lebih kurang sebulan aku x update cite psl aku. Al maklumlah sejak jadi fulltime student ni, aku jarang online. Yela, masa keje dulu xpelah, bleh kata everyday aku depan PC & ada tenet. Tapi, skng xde dah laa..Umah aku blum pasang tenet lagi. Huhuhu, will soon, insyaAllah. At that time, kwn2 semua maybe dah muak sbb setiap hari ada je cite psl aku. Hehe..

Previous post aku adalah berkenaan "Doa". So still related with the topic, aku nak share experience aku dgn kwn2 semua. Elok lepas aku update previous post, aku dpt satu call dari salesman wakil Proton, and he informed me yg loan keta aku approved. Alhamdulillah.. Syukur sgt. Lebih kurg 30minit lepas aku update post "Doa" tu.. Actually, post tersebut just for reminding me n kwn2 supaya selalu igt Tuhan dan bersangka baik dgnNya.

Sebenarnya ada cite di sebalik sume post aku. Psl "Doa" tu, actually dah berbulan2 aku cuba apply loan for car. Tapi, ada je mcm2 halangan yg aku terpaksa hadapi. Pendek cite, susah sgt aku nak dptkan sebiji keta. Bermula dgn keta second hand, loan aku approved, tp cut loan. Bank cuma offer 80% je dr harga keta second hand tu, coz alasan diorang aku belum cukup umur 24 tahun masa tu.. So aku xde duit nak cover baki harga keta tu. Then, aku tukar keta second hand lain, hrganya cuma rm17 000, tp bank mcm refuse nak approve loan aku, so belum smpt bank reject aku pnya loan, aku terus cancel..

Dan awal Januari lalu, aku cuba apply loan utk new car. Setelah hampir sebulan menunggu, aku dpt good news, loan aku approved walaupun hnya 90%. So, downpayment for the car hanyalah 10%. Aku dpt good news tu sejurus selepas aku buat post "Doa" tersebut. Alhamdulillah, syukur pada Allah. Apa yg aku ak share di sini, rajin2 lah memohon kepada Allah, through Solat Sunat Hajat ke, doa lepas solat Fardu ke, & lain2.. Dan yakinlah dgnNya, jika ada rezeki kita utk perkara tersebut, insyaAllah termakbullah doa kita. Tapi, jika doa kita belum termakbul, yakin lah bahawa mungkin belum smpai masanya utk kita memiliki perkara tersebut.. Allah tahu apa yg terbaik utk kita.

Aku sgt touching psl hal ni sbb aku rasa byk sgt halangan utk aku memiliki sebuah keta, even keta second hand pun. That's why aku sgt terharu dan bersyukur dgn rezeki yg diberikan Allah ni.. (",)

P/S: Allah tahu apa niat aku jika aku memiliki sebuah kereta..

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...