Friday, November 22, 2013

LOVE

Assalamualaikum.

Saya suka menulis. Tapi, sekadar menulis suka-suka mcm dlm blog ni je. Pernah ada impian nak tulis sesuatu yg lebih serius, tapi tu la, mcm banyak kekangan. Mungkin sebab, saya rasa menulis sesuatu yg serius ni memerlukan tumpuan dan apa yg kita tulis tu kena berfakta. Kalau dah namanya fakta, tak boleh la tulis sebarangan, perlukan kajian. Mungkin juga sbb background pekerjaan saya membuatkan saya lebih berhati-hati kalau nak menulis sesuatu yang berfakta. 

Oleh itu, saya prefer menulis sekadar untuk suka-suka. Sharing life, atau kdgkala sharing ilmu yang saya dpt dari source lain. Saya anggap menulis dlm blog ni sebagai hobi atau cara utk release stress. Saya kurang concern sama ada blog saya ni ada follower ke tak, ada org baca ke tak. Sbb saya mmg suka menulis dan bagi saya blog ini spt e-diary. Tapi sudah semestinya saya tau, tak semua kita boleh share di alam maya ni.

Saya join blogger ni dah lama. Sejak tahun 2007. Kalau siapa yg pernah baca entries dulu-dulu mesti akan perasan style penulisan saya sudah berubah. Tu normal, manusia mmg akan berubah. Seiring dgn peningkatan umur, pengalaman hidup, status diri dan sebagainya.

:)

Cuma kadangkala terdetik juga dlm hati ni, alang-alang dah mmg suka menulis dalam blog ni, why not tulis sesuatu yang boleh dijadikan saham ke akhirat kan. Oleh sbb itu, saya kalau boleh memang akan cuba untuk menulis sesuatu yang boleh memberi faedah kepada org lain. Mungkin kadangkala kita share life atau pengalaman kita, secara tak langsung dpt memberi motivation atau pengajaran kpd org lain. Untung-untung dpt 'bonus' di situ.  

InsyaAllah. 

Semoga saya dpt mencuri sedikit masa untuk sharing sesuatu di sini slps ni. 





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...